Läst i rutor

Ingen ska komma och anklaga mig för att inte ha bredd i min läsning. Nobelpristagare ena dagen och serier nästa. Varför skulle någon för övrigt göra det? Anklaga mig, alltså. Förutom mitt överjag då? Men det läser inte bloggar. Det har fullt upp med annat.

Black hole - Charles Burns

Kanske är jag för långt ifrån tonårssmärtan för att verkligen bry mig om det här? Det kan vara det som är problemet. Jag tycker bara att det är lite fånigt. Ungdomar som dricker, tar droger och har sex. Somliga drabbas av "bacillen" som gör att de blir fruktansvärt vanställda. En får en extra mun på halsen, någon får svans, någon annan täcks av bölder.
Enligt Dagens bok är det så snyggt tecknat att det gör ont i ögonen. Själv gäspar jag lite lätt och längtar efter Kalle & Hobbe.

Då har jag betydligt roligare när jag läser eller ska jag säga tittar på den här biblioteksboken.

U-sväng inslagen i folie - Jan Stenmark

Min man tittar lika frågande på mig varje gång jag frustar åt Jan Stenmarks bilder. Han tycker att de är sjukt tråkiga. Jag kan hålla med. Men det är ju just det som är så roligt. Det är så absurt att det får mig att skratta högt på spårvagnen. Den här boken gav mig en rolig halvtimme. Och de som ät tillräckligt gamla kan få lov att rysa till den associationen. Varsegod och rys, nu!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Åh, Stenmark rules! Det är så sjukt roligt (fast ibland fattar inte jag heller vad som är kul...) för det mesta...

Postat av: Pi

Visst gör han! Stenmark for kung!
Men det är ju fullständigt omöjligt att försöka förklara vad det är som är roligt för någon som inte fattar.

2008-05-30 @ 10:37:18
Postat av: Jenny B

Å, vad bra att höra att det finns någon annan som inte älskar Black Hole! Jag började i den förra helgen, och är inte så imponerad än. Däremot älskar jag Jan Stenmark. Mm, vi får se hur det blir med Black Hole.

2008-05-31 @ 23:31:44
URL: http://kulturdelen.blogspot.com
Postat av: Pi

Nej. Jag är visserligen kanske 20 år för gammal. Eller 30? Huga! Men jag tror inte att jag hade gillat den som tonåring heller. Den där sortens serier har aldrig tilltalat mig. Och tecknarstilen lämnade mig totalt oberörd. Då föredrar jag Eisner, varje dag.

2008-06-01 @ 17:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback