Årets skönaste helg

Nu åker jag strax iväg till en okänd plats i Småland. Med lite tur kommer jag fram till ett hus vid en sjö. Nu väntar fyra dagars "konsthelg".

Konsthelgen infaller på Kristi Himmelfärd varje år. Då träffas vi, fyra tjejer, och målar, skriver, läser, lyssnar på musik och äter fantastiska mängder god mat. I fyra dagar. Fatta hur skönt!

Vi åker till olika ställen varje år. Och eftersom vi bor i olika delar av landet så träffas vi bara den här enda helgen på året.

Resultatet för min del brukar bli några riktigt kassa akvareller - men det är mindre viktigt. Det här är vårens andningshål. Fyra dagar av avslappnade uppdateringar matexcesser, bok- och konstprat, färgkladdande (jag, de andra är begåvade) och vitsippstittande.

Nu ska jag bara bestämma vilka böcker jag ska ha med mig och sedan sticker jag. Iiiiihhhh. Lycka!
Ha en skön helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Västmanländska i Skåne

Låter verkligen hur mysigt som helst!

Postat av: Ylva

Vad härligt det där låter! Hoppas du haft det riktigt fint och fått mycket böcker läsat!

2008-05-05 @ 10:19:19
Postat av: Pi

Tack! Det var såå skönt.

2008-05-05 @ 10:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback