Färdig med bronsåldern

Så, då var jag klar med bronsåldern. Det var riktigt trevligt. Kan någon vara så vänlig och skriva en likaledes lättläst serie om järnåldern nu? Så att jag har något att använda som städmuta. Läsa en stund - städa en stund. Det funkar för mig.

Saga - Johanne Hildebrand

Lite fantasy, lite kulturhistoria, tillsammans blev det en riktig trivselläsning för mig. Visserligen önskade jag ibland att jag hade haft lite bättre hum om asagudarna och myterna omkring dem - men även utan några direkta kunskaper så hade jag ganska roligt när jag läste den här serien.

Den avslutande delen var kanske inte den roligaste. Saga känns lite blek i jämförelse med Freja. Men lite magi och människooffer kom med i alla fall. Fast tanken att någon frivilligt skulle offra sig till gudarna känns väldigt främmande. Nåja, med tillräckligt mycket droger i kroppen kanske det känns som en bra idé. Jag har aldrig druckit kaldur. Men med tanke på vilka underliga idéer man kan få av ett gäng gin & tonic, så kanske det inte är omöjligt.

Nu ska jag bara hitta en ny bok att städmuta mig själv med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback