Men Stephen, då...

Alltså, så här ska det ju inte kännas! Även när King är dålig så brukar jag på något sätt gilla honom.
Men Liseys berättelse... Vad?

Det är ju inte så att jag har jättehöga förväntningar precis. King är ojämn och de senaste åren har han verkligen inte publicerat mycket som jag har gillat. Men jag har aldrig haft svårt att komma in i hans böcker. Men den här...

Jag vet inte var felet ligger. Men jag har inte det minsta problem med att lägga ifrån mig den här boken. Stephen har inte en chans mot repriser på Top Model eller Biggest Loser.

Tro inte att jag tänker ge upp! Jag har bara läst ett par sidor ännu. Men ändå. Jag är skakad i mina grundvalar.

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag gillade inte heller Liseys berättelse, den är en av de ytterst få King-böcker som jag inte läst ut.

Postat av: Pi

Aj då. Det låter ju inte lovande för mig. Jag försöker komma på var problemet ligger, men jag är inte säker ännu. Det är absolut något fel med rytmen i texten - men det kan nog inte vara det enda. Jag ska försöka lite till.

2008-01-13 @ 12:54:00
Postat av: Ylva

Vad bra att veta att jag ska glömma bort mina funderingar på att läsa Lisey's Story. Man vet ju aldrig med King, som sagt. Tråkigt att inte allt han skriver är så bra som man vet att det kan vara. Jag såg förresten filmatiseringen av Lida för ett par veckor sedan. Huh! Vad läskig Kathy Bates är...

2008-01-13 @ 12:59:51
URL: http://laserofunderar.blogspot.com
Postat av: Pi

Kathy Bates är betydligt pålitligare än King. Men jag har inte gett upp King ännu. 100 sidor tänkte jag i alla fall ta mig igenom innan jag släpper taget. Kanske kan den ta sig. Kanske... Det är svårt att ge upp sina favoritförfattare.

2008-01-14 @ 08:49:57
Postat av: Spectatia

Och så jag som tänkte jag skulle ge King en chans med just den här. Har nollkoll på King, men Lisey's Story står i bokhyllan eftersom jag läste att han själv var så nöjd med den. Märkligt...

2008-01-14 @ 08:51:42
URL: http://spectatia.blogspot.com/
Postat av: Pi

Nej! Inte den.
Egentligen vill jag nästan inte rekommendera något han har skrivit de senaste 10-15 åren. Tyvärr.

Det är bland de tidiga böckerna som guldkornen finns. Tycker jag. It, Shining, The Stand, Dead zone, Misery eller någon av novellsamlingarna.

2008-01-14 @ 09:42:49
Postat av: Martina

Dead zone tycker jag är rätt dålig, men av hans verk på senare år så är både Sömnlös och Benrangel (särskilt Benrangel) riktigt bra.

2008-01-14 @ 15:25:38
URL: http://etthemutanbocker.blogspot.com/
Postat av: Pi

Hej Martina! Du kanske har rätt faktiskt. Om Dead zone alltså. Det var evigheter sedan jag läste den. Jag har ett minne av att jag gillade den när jag läste den - men det var å andra sidan direkt efter en tentaperiod. Jag tror aldrig att jag har läst om den, vilket kanske borde ses som en ledtråd...

Men Benrangel gillade jag inte något vidare. Jag minns faktiskt inte ett dugg av handlingen. Fast den var säkert bättre än Tommyknockers. Allt är bättre än den!

2008-01-14 @ 16:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback