Ett halvhjärtat nja...

Lite bögporrfilm så där mitt på blanka förmiddagen. Kan det vara något? En bok om det alltså.

Bananflugornas herre - Fredrik Eklund

Det var omslaget som lockade. Fult på ett roligt sätt. När jag läste baksidan så kom jag vagt ihåg att det minsann pratades om den här boken för ett tag sedan. Så varför inte? Ytterligare en fördel med biblioteket, det kostar inget att chansa. Tröttnar jag efter 15 sidor så är det bara att lämna tillbaka. Lovely bibliotek!

En framgångsrik karriärkille som åker till USA för att spela in porrfilm. Tja. Lite intressant är det ju att få följa hans tankar inför beslutet. Vad är det i Sverige som gör att han känner sig så instängd och så bunden? Jag har lite svårt att förstå det. Men jag får lita på hans känsla. Vissa saker har jag lättare att förstå som den rädsla och samtidigt längtan som han känner för ett svensson-liv. Den enorma fåfängan har jag svårare att ta till mig.

Det finns bitar som jag gillar i den här boken. Men det räcker inte riktigt. Andra delar känns tjatiga och lite trista. Jo, jag har förstått att du inte gillar klimatet i Sverige. Tack. Det räcker. Riktigt så många här-går-jag-i-Stockholm-och-gnäller-stycken hade jag inte behövt för att förstå det.

Om jag förstått det hela rätt gjorde han sammanlagt inte mer än tio timmars filminspelning. Men det räckte för att han skulle bli stjärna. Idag är han mäklare, med sambo och hund i New York. Grattis till det.

Kommentarer
Postat av: *Malin*

Jag har också läst den och hade rätt höga förväntningar eftersom den fått bra kritik. Men usch... Gillade den inte alls.

Postat av: Jenny B

Tack för recensionen! Jag kommer ihåg alla intervjuer när boken kom ut, men aldrig att någon sade om han var BRA på att skriva, så jag blev fundersam. Nu vet jag hur det var!

2008-01-11 @ 20:24:36
URL: http://kulturdelen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback