Usel och artig, eller vanlig och belevad, eller...

Vad är jag egentligen? *Malin* frågar sig hur och varför vi har valt namnen på våra bloggar.

Gemen och verserad - vad betyder det egentligen?

Jag har ganska många bloggar. Om olika ämnen. Från olika synvinklar. Med olika språkbruk. Men när jag bestämde mig för att starta en bokblogg hade jag egentligen inte något annat syfte än att hålla reda på vilka böcker jag läser och kanske få lite boktips. Och ett namn skulle den ju ha förstås.

Eftersom jag har jobbat med bokstäver i olika form nästan hela mitt yrkesliv så satt jag och lekte lite med orden gemener och versaler, men det kändes ju lagom kul.

Gemen och verserad blev roligare och säger en del av sanningen om mig. För jag kan verkligen vara både elak, simpel, lumpen, nedrig, tarvlig, usel, illvillig, lömsk, infam skändlig, vanlig och som folk är mest samtidigt som jag kan vara mycket artig, belevad, världsvan, älskvärd, ämabel, urban, polerad och förbindlig.

Fast det är klart. Hade jag kunnat stå för Genial och verbal så hade jag döpt min blogg till det istället.

Kommentarer
Postat av: *Malin*

Kul att höra dina tankar bakom ditt namn! Men har du fler bloggar? Det har jag helt missat, eller de kanske inte är officiella?

Genial och verbal var ju ett toppenförslag på namn! :-D

Postat av: Görel

gemen och verserad är i mitt tycke ett helt superbt namn på en blogg.

2008-02-09 @ 16:56:33
URL: http://granivor.blogspot.com
Postat av: Spectatia

Gemen och verserad är i toppklass som bokbloggarnamn! Jag har alltid tyckt att det är fyndigt och tänkt att du måste vara väldigt nöjd med att ha hittat på det.

2008-02-10 @ 09:17:23
URL: http://spectatia.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Som jag sagt tidigare: Gemen och verserad är ett så j-la smart bloggnamn!

2008-02-10 @ 10:02:49
URL: http://laserofunderar.blogspot.com
Postat av: Marianne

Gemen och verserad är bästa tänkbara bloggnamn!

Men som sagt, var är dina övriga bloggar?
Bokbloggen har jag hittat, men de andra?

2008-02-11 @ 10:16:07
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Pi

Jag tackar och bockar för berömmet.

Jag har fler bloggar, men det är mest på olika medlemsforum för folk med nördiga intressen som poker.

2008-02-11 @ 10:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback