T

Jag kör vidare direkt. Här kommer T.

Författare - Sue Townsend
Jag gillade verkligen de två första böckerna om Adrian Mole. Det kan väl inte finnas någon som har missat Min hemliga dagbok Adrian 13 3/4 år och Den unge Adrians lidande? Va? Om ni har det så bums ut och låna. Det må vara ungdomsböcker, men hej, det är engelska ungdomsböcker.

Bok - Tidvattnets furste
Sydstatsdramatik som sagt. Det räcker med det. Jag som knappt har varit utanför Europa smälter som smör bara det antyds sydstatscharm i en bok. Jag vill sitta på en veranda och dricka Mint julips, vad det nu är.

Litterär figur - Tim
Ooh, nu måste jag rodna lite. Jag hade en kort period när jag läste Colleen McCollough. Tim är en vansinnigt vacker ung man med begåvningshandikapp i boken med samma namn. Han arbetar hos en äldre kvinna och tja ni kan väl tänka er själva, va... Jag tänker i alla fall inte skriva mer. Jag skyller på min kompis Tina. Det var säkert hennes fel. Hon läste den också. Det tycker jag inte att ni ska göra, faktiskt.

Sådärja, det var det hela för denna gång.

Kommentarer
Postat av: Full bokhylla

Tim, ah! Och Törnrosfåglarna. Been there, done that!

Postat av: Jenny B

Adrian Mole, en hjälte för oss unga intellektuella! Och ja, jag har också läst Tim och blivit berörd. Några år senare (i den späda åldern av 19) såg jag filmen, med Mel Gibson som Tim. Jag såg spänt fram emot att se den, men somnade... Det var väldigt sent, men jag funderade ändå på om det var ett tecken på att jag borde gå i kloster. Att jag inte berördes av en ganska ung Mel Gibson, alltså.

2008-08-15 @ 22:24:06
URL: http://kulturdelen.blogspot.com
Postat av: Pi

Just det! Mel Gibson gjorde rollen. Jag har nog faktiskt sett den, men antingen somnade jag också eller så var den väldigt blek för jag minns inte ett dugg.

2008-08-17 @ 18:51:03
Postat av: Helena

Alltså, fatta hur snabbt min ansiktsfärg gick från blek till illgrön när en kollega kom in och berättade att hon tillbringat sin semester i en hammock i Södern. OCH, hon svarade, som reflexmässigt, "inga Mint Julips dock".



Har du läst Anne Rivers Siddons? Plenty sydstatscharm.

2008-08-19 @ 13:00:11
URL: http://www.bokhora.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback