Pi hjärta Dennis = SANT!

Det räcker med den inledande meningen för att jag ska fastna.

"Ett gott råd:gå aldrig klädd i rosa om du tänker skugga någon i mina kvarter."

Nu har jag inte planerat att skugga någon i Boston. Men jag tar Lehanes råd till mitt hjärta ändå. Jag tar nästan allt Lehane åstadkomer till mitt hjärta, faktiskt. Även om jag tycker att intrigerna är fullkomligt löljligt snåriga och att upplösningen brukar lämna en del övrigt att önska. Jag gillar Lehane. Så är det bara.

Ingenting är heligt - Dennis Lehane

Hur ska man kunna låta bli att gilla en man som skriver meningar som den här?

"Han nickade och återgick till att stirra på sin spegelbild i det svarta glaset som om den gjorde honom riktigt förbannad."

Jag faller i alla fall som en fura. Jag vill ha Patrick och Angela i min kompiskrets. Nu blir visserligen en hel del av deras vänner stympade och ihäjskjutna, men vem vill leva för evigt? Jag skulle vara beredd att ta en del risker för att få hänga med dem på Bostons skummaste barer.

Boken då? Tja, intrigen är lika utflippad som vanligt. Våldet lika brutalt. Skurkarna lika totalt vridna. Vad kan jag säga? I love it!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det gick över, med andra ord!

"Patient 67" är en höjdare, men "Gone, baby gone" gillade jag inte så värst.

Inget citat i morrn, förresten. Du kan ta sovmorgon :-)

Postat av: Pi

Jo det gjorde det så klart. Och jag har faktiskt läst en del andra böcker med. Men de har hamnat på bokbloggen.

Jag gillar allt av Lehane! Även när intrigerna är kassa så faller jag handlöst för stilen.

2008-04-25 @ 09:21:56
Postat av: mInaminiläsaren

Tack snälla du som tar upp sådana underbara exempel på meningar! Läser med nöje listor om div. meningar ifall du får listtorka;)

Fallen även jag

2008-05-07 @ 20:39:25
Postat av: Pi

Listtorka är något som hittills aldrig drabbat mig. Men om jag gör det så...

Tack för tipset!

2008-05-08 @ 20:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback