Fortfarande ingen purjolök

Varför får jag ingen purjo?

Jag lider förvisso ingen skriande brist på purjolök. Eller på disktrasor eller tändare. Men ändå. Jag börjar känna mig en aning förfördelad här.

Kanske är det för att få ytterligare skriverier? Om bara somliga får prylar så fortsätter vi att skriva om boken och spekulera om marknadsföringsmetoderna. Kan di va så illistiga?

Jag håller faktiskt på och läser den. Men det går lite trögt. Jag somnar nästan lika snabbt av de här mjukisdjuren som av Tom Clancys hydrofonbojar. Jo, jag läser den fortfarande! Det är ett evighetsprojekt.

Nu har jag i alla fall tagit med mig Amberville i ryggsäcken. Lite lunchläsning kanske. Om ingen börjar prata om något mer intressant. Som tandtråd eller indexering av pressregister eller... Ok, om ingen börjar prata alls, så kanske jag läser.

Kommentarer
Postat av: Spectatia

Själv har jag fortfarande inte kommit på vad jag ska göra för mat av den där purjon. Den ligger i kylskåpet och blir mer och mer mumifierad för varje dag som går...

Postat av: Pi

Potatis- och purjolökssoppa är alltid gott. Med lite knaperstekt bacon och vitlöksfrästa krutonger till.
Hmm, åt visst för lite till lunch idag.

2007-09-27 @ 16:43:16
Postat av: Marianne

Indexering av pressregister?
Törs man fråga vad du jobbar med?

2007-09-27 @ 17:44:45
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Spectatia

Bra tips! Ska se om jag kan hitta några potatisar då innan purjon är mogen för museum.

2007-09-28 @ 08:31:06
URL: http://spectatia.blogspot.com/
Postat av: Pi

Marianne! Det skulle kanske kunna vara anledningen. Jag jobbar med reklam.

2007-09-28 @ 08:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback