För det får man, visst

Förkyld. Onda bihålor och en ovanligt svullen röd och droppande näsa.
Då är det väl fullständigt tillåtet att lägga alla bra böcker åt sidan och istället frossa i deckare? Visst?

Biblioteket hade både Olycksfågeln och Tyskungen inne när jag var där. På mitt bibliotek är en händelse av ungefär samma dignitet som om Jesus hade återuppstått borta vid poesihyllan. Tro mig, där brukar det vara gott om utrymme. Så bara därför var jag ju nästan tvungen att låna dem.

Även om jag skulle ta en deckarpaus...

För det är faktiskt synd om mig.

Kommentarer
Postat av: Klara

Tänk så här - du orkar iaf läsa! Ibland (när det var så längesen jag var sjuk att jag har förträngt att man faktiskt mår fysisk illa) brukar jag önska att jag kunde bli lite sjuk - så att jag kan ligga hemma och läsa. Men så kommer så småningom sjukan och allt jag brukar orka är att sova eller kanske kanske titta på tv. Läsa orkar jag aldrig....

Krya på dig!

Postat av: Pi

Tack! Det har du ju förstås alldeles rätt i. Det är ju nästan en prestation i sig... Jag orkar faktiskt läsa! Jag ska klappa mig själv på axeln och belöna mig med ytterligare en kopp te.

2007-10-10 @ 15:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback