Fel, fel, fel.

Nu kom jag ju på det. Boken som borde varit med istället för Thomas Harris.

Pojkarna från Brasilien - Ira Levin
Så klart. Den här boken tyckte jag var enormt spännande när jag läste den. Jag gissar att jag läste den i slutet av sjuttiotalet. Då var gentekniken som beskrevs i boken fantasieggande science fiction. Idag, med klonade får och fosterdiagostik, vet jag inte om jag skulle vilja läsa om den. Kanske skulle den kännas fånig och naiv om jag läste den nu? Men då... Högoktanig smart spänning i världsklass!

Det är absolut inget fel på Harris. Men jag klassar alla böcker med mördare som deckare (nåja, kanske inte Brott och straff, men principiellt). När lammen tystnar är inte en riktig thriller i mina ögon. Alltså tänker jag låtsas som om jag aldrig skrev något om Harris i förra inlägget. Och gå vidare i livet med högburet huvud.

Eller något sådant.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Möjligen ute och cyklar här, men finns Mengele med i handlingen?
Finns det inte en film med samma titel där den karln
förekommer?

Postat av: Pi

Nix, inte är du ute och cyklar inte. Det är just den jag pratar om. En klassisk thriller, med Mengele och en hel klase minihitlers... minihitlar..?

2007-11-21 @ 00:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback