5 författare på middag

Aha, det var tekniska problem som hindrade måndagens bokfemma. Någon borde straffas! Typ en bredbandsleverantör. Oklart vem - men de flesta bredbandsleverantörer förtjänar bestraffning i någon form, så det spelar inte så stor roll.

Jag är stressad som en gnu och orkar inte riktigt fundera ut något förnuftigt, fyndigt eller intressant till den här bokfemman. Riktiga människor alltså? Öööh. Sådana är ju jobbiga. Tänk om de blir fulla och bråkiga. Eller allergiska?

Nåja, här kommer mina inbjudningskort

Käre Oscar Wilde, du är varmt välkommen att förgylla vårt sällskap med din espri och snabba tanke vid en mindre middag i mitt blygsamma hem. Det blir massor av sprit, jag lovar. Och om handgemäng skulle uppstå, så har jag din rygg. Det kan du lita på.

Bäste herr Groucho Marx. Jag förmodar att ni inte kan tänka er att äta middag på ett ställe som är simpelt nog att acceptera er som middagsgäst. Men om ni är villig att göra ett undantag är ni mer än välkommen vid mitt bord.

Tjena Mark Twain! Middag hos mig på fredag? Trevligt sällskap, varm mat och drycker som räcker till morgonkvisten. Kan det vara något? Jag räknar en lång kväll som avslutas med historier framför brasan, Whiskey och cigarrer? Självklart. Är du på?

Dotty Baby! Ingen middag kan väl bli lyckad utan Dorothy Parker vid bordet? Du kan väl komma? Snälla, snälla, snälla! Vem ska underhålla gubbarna och hålla dem på mattan om inte du är där? Du tror väl inte att jag fixar det? Nej, här behövs kvinnlig charm, skarpsinne och den där cynismen som jag älskar hos dig. Klockan sex? OK?

Gusten! Hur är det? Du har verkat lite nere den sista tiden. Jag vet vad som skulle muntra upp dig. En kväll i lustigt sällskap, med god mat och ädla drycker. Försök inte tacka nej. Jag har redan talat om för de andra att August Strindberg kommer. De ser fram emot att träffa dig. Och du, Dotty är ett stiligt fruntimmer... jag kan lägga ett gott ord för dig.

Sådär. Det borde bli en intressant middag. Mycket slagfärdigare samling kan man väl inte hitta? Tja, utom August då förstås. Men det behövs en surmule också. Och vem vet, han kanske skulle tina upp i sällskapet.



Kommentarer
Postat av: AnnCharlott

Hm, om du får ihop denna inbjudan när du är stressad och INTE orkar vara fyndig, så skulle jag vilja se hur din inbjudan skulle se ut när du har tid att tänka ut fyndigheter :)

Oscar Wilde glömde jag ju bort. Jag som satt och kämpade med min femte middagsgäst. Det skulle ju ha varit han!

Postat av: *Malin*

Och vi kan inte ens skylla på något bredbandsbolag för vi har inte bredband än... :-) Det är på väg o ska komma om ca 2 veckor. Däremot kan vi skälla på Tele 2:s trådlösa internet! Aaargh...

2007-11-14 @ 15:36:08
URL: http://worldofmalin.blogspot.com
Postat av: Pi

Tack! I ärlighetens namn blir det antagligen inte så stor skillnad. Jag är inte mycket roligare än så där. Men formuleringarna skulle kanske bli lite mindre klumpiga och antalet skrivfel kanske något färre.

Visst borde väl Oscar Wilde vara en perfekt middagsgäst?

Malin - ca 2 veckor? Bered dig på en lååång väntan. Jag har aldrig hört talas om någon som fått sitt bredband på utsatt tid. Jag har för övrigt aldrig hört någon vara helt nöjd med sin internetleverantör någonsin. Spöstraff borde de ha allihop.

2007-11-14 @ 16:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback