Vad förutsägbar jag är!

Blogg.se har varit aningen konstig de senaste dagarna. Normalt hade jag trott att det berodde på mig eftersom jag är kass på datorer. Men nu har jag ju faktiskt sett att andra också har haft problem.

Nu upptäckte jag att jag har skrivit två i stort sett identiska bloggar. Det festliga är att jag skrev dem med flera timmars mellanrum. Jag skrev den första, förörsökte lägga ut den och misslyckades. Bloggeländet försvann! Naturligtvis blev jag sur som fan. Några timmar senare satt jag vid datorn igen och tänkte göra ett nytt försök att skriva om deckaren jag hade läst.

Och vad händer? Jag skriver två nästan helt identiska texter. Så originellt av mig! De är till och med indelade i nästan samma stycken. Jaha, det är uppenbarligen så jag skriver. Que tycker jag tydligen är ett roligt frågeord. Där ser man...

Om jag nu ska skriva om samma bok två gånger så tycker jag faktiskt att jag borde variera mig lite mer. Jag skulle förstås kunna ta bort det ena inlägget. Men det tänker jag inte göra. Någon gång när jag har mer tid ska jag ta mig en funderare på hur jag egentligen skriver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback