Borde ju passa mig...

Ytterligare ett av mina slumpfynd på biblioteket. Lättläst och nästan lika lätt att glömma bort.

I huvudet på en gammal hagga - Cecilia Torudd

Vad ska man kalla detta då? Kåserier, kanske? Cecilia Torudd filosoferar om stort och smått. Ibland blir det intressant och rörande. Andra gånger lite för privat och ointressant. Det som fångar mig mest är när hon skriver om sin 102-åriga mamma och sin egen oro för att leva så länge. Kanske beror det på att jag förlorade min mamma ganska tidigt och har svårt att föreställa mig att ha så gamla släktingar. Vi dör tidigt i min släkt.

Det tog inte lång stund att läsa den här boken. Antagligen läste jag den inte på rätt sätt. Kåserier ska man läsa några stycken åt gången under flera dagar. Då hade jag kanske uppskattat den mer. Men jag har svårt att läsa på det viset. Jag frossar när jag läser. vilket antaglien är anledningen till att jag inte får ut mycket av att läsa poesi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback