Men vad fan? Min bokfemma försvann!!

Åhhh, nu blir jag sur. Här har jag suttit och skrivit en lång blogg och så försvinner den när jag trycker på publicera. Äsch, nu får jag skriva om en gång till. Vad tråkigt.

Nåja, här kommer den. Nu med betydligt färre ord, skulle jag tro.

Vackra flickors lott - Alexander McCall Smith
Normalt gillar jag inte alls den här typen av böcker. Jag föredrar våldsamma deckare. Men det här är så charmigt att jag smälter som glass i sommarvärmen. Jag vill också vara en afrikansk kvinna med traditionell figur. Fet och vacker.

Onåd - J M Coetzee
Dyster med bra. Ett så fantastiskt enkelt språk att jag inte lägger märke till det alls. Allt som finns är handlingen. När jag läser sådant här kommer jag på att det faktiskt är klasskillnad på nobelpristagare och svenska deckarförfattare.

Tusen små bitar - James Frey
Jag gillade den här boken. Jag struntar i om den inte är "sann" Sanningen är ändå överskattad. Vad är det som är så jävla bra med att en historia är sann? Det har jag aldrig förstått. Huvudsaken är väl att historien berör en på något sätt, eller?

Vass egg - Gillian Flynn
Ett oväntat fynd på biblioteket. En deckare med ovanlig tvist. Det var väl ingen fantastisk bok - men den passade mig perfekt när jag läste den. Och så utspelar den sig ju i Sydstaterna. Jag är en sucker för sydstatslitteratur.

Du behöver inte älska dig själv - Jeffrey Winjberg
En spark i rumpan på terapeuter och psykologer. Den här boken tokgillar jag verkligen. Jag upskattar böcker som får mig att tänka tankar jag inte haft förut. Den här boken gjorde det. garanterat.

Så, thats it.

Kommentarer
Postat av: *malin*

Fler som har strul med tekniken? :-) Men vad sur man blir när man gjort världens inlägg o sen försvinner hela skiten. Kan bli galen för mindre. Iaf, nummer 2 och 3 av dina bara SKA jag läsa. Jag har hunnit läsa alldeles för få böcker i år. Men nu har jag ju att göra i sommar iaf... :-)

Postat av: Pi

Ibland är jag övertygad om att min dator hatar mig. Jag ska ta och surfa runt lite nu och leta efter boktips till sommarläsningen bland alla bloggar.

2007-06-21 @ 08:58:14
Postat av: Eva

Tusen små bitar - James Frey tyckte jag var så bra! En av de saker som fastnade hos mig i berättelsen var när har var till tandläkaren. Jag kunde riktigt föreställa mig smärtan!
Förresten vilket tema har din bokfemma den här gången?
Jag har en hel HÖG med böcker som väntar på att bli lästa av mig i sommar.

2007-06-21 @ 19:29:45
URL: http://boktokig.blogg.se
Postat av: Pi

Ja, det där tandläkarbesöket är bland det värsta jag läst någonsin.
Temat denna vecka var de fem böcker bästa böckerna man läst det senaste halvåret. Det borde jag kanske ha skrivit...

2007-06-23 @ 11:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback