42 böcker...

Det är allt jag har läst i år. Det svider lite i den belästa delen av mig.
Nätpoker och bloggar stjäl tydligen mer tid än vad jag har förstått. Normalt brukar jag läsa 150-180 böcker om året. Nu är ju frågan om jag ens hinner med 100?

Fast är det något att gräma sig över, egentligen? Att läsa bara för läsandets egen skull har ju knappast något värde. När jag väl hittar en bok jag verkligen vill läsa så har jag ju inga som helst problem att välja den istället för datorn.

Spelberoende oroar jag mig inte det minsta för. Jag har i och för sig lagt ut 450 kronor på nätpoker. Men det gjorde jag för över ett år sedan. Nu tänker jag plocka ut min vinst och använda till semestern. De ursprungliga 450 får stå kvar på konton och bli grundstommen till nästa års semesterfirande.

Nej, då är faktiskt bloggläsandet mer beroendeframkallande. Och inte tjänar jag några pengar på det heller... Visst det finns jätteroliga bloggar - men frågan är om jag verkligen måste läsa sååå himla många? Det slukar timmar, har jag märkt.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ja visst tar blogg-läsandet en hel del tid men det är ju så roligt!!!

Postat av: Pi

Jo det är roligt. Men jag läser för många bloggar och jag kollar dem alldeles för ofta. Det tar en massa tid. Jag säger till mig själv att jag bara ska sitta vid datorn en kvart, men helt plötsligt har två timmar försvunnit.

2007-06-25 @ 19:29:23
Postat av: ejmis

Jag blir faktiskt lite glad när jag hör det för jag gör precis lika..hur många bloggar läser du regelbundet???

2007-06-25 @ 20:56:56
Postat av: Klara

Håller med om att bloggläsande tar tid - samtidigt som det är skoj! Men OJ! Vilken mängd böcker du läser! Även nu när du läst "få" böcker! Blir imponerad av personer som läser så mycket och undrar alltid om ni läser otroligt snabbt eller om ni lägger ner mängder av tid eller hur ni gör. Hur hinner ni?

2007-06-25 @ 21:10:14
URL: http://klarastext.blogg.se
Postat av: Pi

ejmis - tja du, ett trettiotal har jag nog som jag kollar flera gånger om dagen. Till dem kommer skojiga saker som mina favoritbloggare länkar till, som jag så klart måste kolla. Sedan har jag 3-4 egna bloggar också. Det tar faktiskt lite för mycket tid vissa dagar.
Klara - Jag läser extremt fort. Men det betyder tyvärr att jag inte kommer ihåg speciellt mycket av vad jag läser. Det har både för- och nackdelar. Jag läser om mina favoritböcker gång på gång vilket är trevligt. Men ibland lånar jag samma jävla skitbok på biblioteket flera gånger bara för att den har en roligt titel. Sedan hinner jag läsa hälften innan jag kommer på att jag nog har läst den förut. Och inte gillade den förra gången heller. DET är verkligen slöseri med tid.

2007-06-25 @ 22:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback