Slut på nattsömnen?

Nu har jag läst ut den sista delen i Black Magician-trilogin. Frågan är hur jag ska kunna somna nu. Nåja, det är faktiskt semester, så sömn är en mindre viktig faktor.

The high lord - Trudi Canavan

Ja, så var det då dags för den slutliga sammandrabbningen. Fast oj vad det tog lång tid att komma till den. Den här trilogin hade mått bra av att kortas betydligt. Det var ett väldigt vandrande i underjordiska tunnlar och magiska slag på flera olika ställen innan slutstriden äntligen stod. Och kan man tänka sig - Sonea överlevde. Om någon på minsta sätt känner sig irriterad över att jag avslöjar detta så har ni uppenbarligen aldrig läst en fantasybok tidigare.

Nu känner jag mig väldigt mätt på fantasy. Det dröjer nog ett tag innan jag plockar upp någon sådan serie igen. Fast det är klart. Det kanske räcker med att jag börjar arbeta igen och får problem med att somna. Det kanske inte är litteratur som lämnar några direkt bestående minnen. Men jag slipper åtminstone drabbas av några jobbiga biverkningar. För mig är det guld värt.


Kommentarer
Postat av: Snöfrid

Jag har länge velat läsa Black Magician-triologin men har tyvärr int blivit av än. Men när du berättar om den så får du den nästan att låta tråkig på nåt sömnigt sätt. :P Rekommenderar du den eller ska jag lägga ner?

Postat av: Pi

Nej, jag rekommenderar den inte. Förutsägbar och för lång. Bok två innehåller visserligen någon intressant vändning. Men det räcker inte. Bok tre är bara en väldigt lång upploppssträcka till ett mål som är enligt standard 1:A.

2008-01-14 @ 16:40:47
Postat av: Snöfrid

Oki, nä det låter ju int som nån vidare rolig läsning. Får försöka hitta nån annan då istället.
Men tack för varningen. :)

2008-01-15 @ 15:35:30
URL: http://fantasy03.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback