Långsam och ofukuserad

För tillfället läser jag fyra böcker samtidigt. Nej det gör jag naturligtvis inte! Jag skulle ju bli mer än skelögd ifall jag försökte med det.

Däremot har jag fyra olika böcker som jag läser då och då. Uppenbarligen är det ingen som fångar mig riktigt till hundra procent. Jag har en roman som jag läser på vägen till och från jobbet, en fantasyserie som jag bara verkar läsa i badkaret, en deckare som jag läser något kapitel i då och då och så slutligen mitt sömnmedel. The Algebraist. Jag tror att jag har kommit till sidan 134 nu.

Om jag har räknat rätt så kommer jag att somna gott långt in i maj. Det är i och för sig skönt att veta. Men jag saknar en bok som gör mig uppslukad. En sådan där som man bara inte kan sluta läsa. Det var ett tag sedan jag hittade en sådan.

Tips någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback