Jag hittar inte rätt bok

Jag längtar efter en bok som gör mig fullständigt uppslukad. Det var ett tag sedan. För ögonblicket har jag nästan ingen läslust. Jag hittar ingenting som fångar mig riktigt.

Problemet är att jag inte ens vet var jag ska leta. Så istället testar jag lite här och lite där. Fantasy? Nej, blir inte intresserad av huvudpersonen. Deckare? Hell no! Jag blir bara irriterad över hur illa lovorden på omslaget rimmar med den taffliga historien mellan pärmarna. Romaner? Nej, inte ens författare som jag normalt uppskattar, väcker några känslor. Jag blir bara uttråkad. Biografier? Självupptagna människor tråkar ut mig även när jag är som mest positiv...

Naturligtvis ligger problemet hos mig. Inte i böckerna. Jo, i några av dem - men verkligen inte i alla.

Det är februari. Inte min bästa månad på året, precis.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är inne i samma period just nu. Jag hittar inget som intresserar mig; jag har inte avslutat de två senaste böckerna som jag har börjat läsa. Jag hoppas dock att jag kommer att gilla de tre senaste böckerna som jag beställde. Ska börja läsa Onåd av J.M. Coetzee.

2007-02-24 @ 15:30:17
Postat av: Pi

Visst är det tråkigt! Jag hoppas att det går över snart. Jag vill ju läsa!

2007-02-25 @ 11:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback