Halvkass chic-lit

Det här var inte någon bra bok. Och vad som är ännu värre – jag misstänker att jag har läst den förut och glömt bort den. Det gjorde jag i och för sig rätt i. Men det betyder ju att jag kanske kommer att göra om samma misstag igen om några år.

Livet i ett nötskal – India Knight

Hur ska jag kunna tro på det här? Frilansjournalisten Clara får i uppdrag att intervjua en världsberömd dansare. Hon bryr sig inte om att läsa in sig på bakgrundsmaterialet utan går istället dit och frågar honom om saker som ”slutade du raka bröstet för att det kliade för mycket”. Sedan undrar hon hur det känns att hoppa omkring i kalasbyxor på scenen.

Que? Ska jag på något sätt kunna identifiera mig med denna idiot? Hur ska jag kunna tro på att denne förolämpade dansare blir intresserad av henne? När hon dessutom lyckas smitta honom med huvudlöss under intervjun… Tror inte det!

Efter denna vidriga inledning så tar sig boken lite. Men jag hoppas verkligen att jag aldrig mer kommer att slösa tid på att läsa just den här boken.  Lånar jag den tre gånger så förtjänar jag stryk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback