I stort sett smaklös

Jag har ingen smak.

Trots att jag har läst i stort sett oavbrutet sedan jag stavade mig igenom min första bok om Dock-Lisa, så har jag inte utvecklat någon speciell smak. Jag läser fortfarande nästan allt. Deckare och nobelpristagare blandas med fantasy och fackböcker på mitt sängbord.

Jag gillar böcker, helt enkelt.

Men några tendenser kan jag se. Jag har svårt för ryssar, men gillar sydamerikaner. Jag läser inte memoarer, men älskar reportageböcker. Jag läser lika gärna på engelska som på svenska, men kan inte ens stava mig igenom en pixi-bok på franska. Trots att jag tvingades studera det i fyra år. Ett totalt misslyckande för skolväsendet, där.

Snart borde jag väl skriva om en bok. Men det får vänta lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback